tisdag 21 januari 2014

Mössa och kudde

Som jag skrev i förra inlägget har jag virkat ännu en mössa och nu är den färdig. Den är faktiskt levererad också, den skulle jag nämligen inte ha själv.
Såhär blev den!

I förra inlägget kan du läsa hur jag gjorde. Denna gången använde jag garnet Freja från Svarta Fåret och nål nr3, tror jag.

Efter att ha virkat en massa tomtar och annat i svart, rött, grått och vitt så kände jag ett stort behov av att få använda lite färg igen. Så sagt och gjort, fram med alla fina nystan i roliga färger och sen låta nålen jobba. Resultatet blev ett kuddfodral i alla möjliga färger och mönster, allt på en gång och utan någon bestämd plan. Ja det blev väl inte helt perfekt det där kuddfodralet men jag fick i alla fall använda färger igen!



Framsida

Baksida
Ha det bra! Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar