lördag 19 mars 2016

Virkad korg av trikågarn

När jag var i garnaffären härom dagen köpte jag ett trikågarn av återvunnen textil. Det finns nog inget särskilt namn på det. Men kolla på Sibbarpsgård och hantverk där finns bild och möjlighet att köpa garnet.

Jag har aldrig virkat i trikågarn förut så jag var ju tvungen att köpa ett nystan och prova. Jag gav mig på att virka en korg. Det var kul men jag är inte van vid så tjockt garn så det kändes allt i mina fingrar och axlar. Fast gör man lite och lite så går det bra. Jag får väl träna upp mig. Det var mjukt och fint att virka med. Jag använde nål nr 10 men det får man nog prova lite vad som passar.

Såhär blev min korg!






Nu var det inte bara trikågarn som fick följa med mig hem denna gången. Jag fyllde på lagret av Tilda garn och så köpte jag några av de nya färgerna i Tilda Bamboo.


Så nu kan jag virka lite nya disktrasor att dela ut till släkt och vänner.

Ha det bra!
Åsa

1 kommentar:

  1. Vilken sorts trikågarn har du använt? Vikt på nystanet? Fin korg du virkade av det!

    SvaraRadera