söndag 25 juni 2017

Virkad babyfilt / Arvids filt.

Så, nu har jag överlämnat filten till lille Arvid. Arvid är min brorson och hans sambos första barn. Jag har alltså blivit någon slags gammelfaster. 


Så fort jag fick veta att det skulle bli en liten bebisgosse satte jag fart att virka en filt. När jag sedan fick veta att han nog skulle heta Arvid blev jag extra glad. Jag har alltid tänkt att om jag fick en liten pojke skulle han heta Arvid efter min farfar. Nu fick jag två flickor istället så någon Arvid blev det inte. 


Filten är virkad i Tilda garn från Svarta Fåret. Jag tror att jag använde nål nr 3.5 Mönstret till rutan hittade jag här.
Mönstret är på engelska men är inte svårt att förstå. Med hjälp av bilden så löser man det lätt!


Ha det bra!

Åsa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar