fredag 9 oktober 2015

Virkad uggla och en liten tomteuggla!

Hej uggla tjena mors, kom hit en stund till oss........ Är det någon som känner igen denna lilla trudelutten. Det var ju signaturmelodin till Fablernas värld, ett barnprogram som sändes på tv på 70 talet. Det var nog någon slags dockfigurer och då framför allt en uggla som berättade fabler för de andra djuren. Just ugglan är lite lik min virkade uggla så varje gång jag ser mina ugglor så måste jag nynna lite på just denna lilla sången.

Jag är själv inte så förtjust i ugglor. Ja det är förstås skoj att få se en uggla i verkligheten, vilket inte är så ofta, men jag hör dem ganska ofta när de är i gång och hooar. Men jag menar ugglor som mönster och dekorationer och sådant, det är inget som tilltalar mej precis. Men nu var det så att jag fick frågan, virkar du inte ugglor? Alla gillar ju ugglor! Jaha tänkte jag, jag måste kanske virka en uggla då. Som vanligt vill jag göra en egen variant och så här blev det denna gången. Den lilla ugglan blir ca 8 cm hög och den stora ca 10 cm hög.





Medan jag var igång gjorde jag en tomteluva till den lilla ugglan så att det blev en söt liten tomteuggla.


Mönster till ugglorna finns att köpa för 30kr! Då får du mönster på stor och liten uggla samt mönster på tomteluva till den lilla ugglan. Hör av dej på min mailadress steen1037@telia.com så fixar vi resten.

Ha det bra! 



2 kommentarer:

  1. Oj så fina! Säljer du färdiga ugglor också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja det kanske kan ordnas, hör av dej på min mail i så fall. Adressen hittar du uppe i högra hörnet av bloggen.
      Ha det bra! Åsa

      Radera