torsdag 7 december 2023

Julgrisen Julius

 



Minsann fick jag ihop ett mönster till innan jul. Denna gången har jag provat att virka i sammetsgarn också. Resultatet blev julgrisen Julius. Självklart funkar det fint att virka den i lite tunnare garn också efter samma mönster.

Sammetsgarnet som jag använde heter Happy Chunky "fine" från Go Handmade. Det tunnare garnet är som vanligt när jag virkar, Catona från Scheepjes. Allt mitt garn och material köper jag hos Virknålar och Tillbehör Godisbutiken för dig som älskar garn. Allt du behöver, "villhöver" och lite till....



Om du virkar Julius i Happy Chunky "fine" blir han ca 25 cm hög.



Virkar du Julius i Catona garn blir han ca 13 cm hög.


Mönstret köper du av mig för 40 kr genom att skicka ett mail till steen1037@telia.com Betalning sker enklast med swish. Du får betalningsuppgifter i mitt svarsmail.

Välkommen med din mönsterbeställning!

Ha det bra!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar